Вести

Брза пруга Београд - Будимпешта до 2018. године

Премијер Србије Александар Вучић изјавио је данас у Новом Саду да ће грађани Србије моћи да користе модернизовану брзу пругу Београд - Будимпешта од 2018. године. Он је, на свечаној промоцији пројекта модернизације и изградње пруге Београд - Будимпешта на Ранжирној железничкој станици Нови Сад, рекао да је договорено да и пруга Београд - Нови Сад мора бити отворена 2018. године.

"То је велика ствар за нашу земљу. Све ћемо завршити за 2,5 године. Очекујем да са колегама из Kине и Мађарске заједно пођемо од Београда до Будимпеште, да покажемо шта све може да се уради када су људи посвећени и верују шта може да се уради", нагласио је Вучић. 

Према његовим речима, овом брзом пругом биће повезана два пријатељска народа, грађани Србије и Мађарске, Србија са централном и западном Европом, а Мађарску са истоком и југом Европе.

Он је казао да је сачекао воз у Петроварадину, где је провео нешто времена са железничарима, који су му пренели да се у последњих два месеца упетостручио број путника због нових возова и композиција које су набављене.

„Први пут људи хоће да седну у прву класу, не јуре се за доплату. Није се веровало да у Србији имамо такве возове, нећете веровати какве пруге ћемо имати. Срамота да је од 1884. нисмо напредовали у овој области", нагласио је Вучић.

Премијер је подсетио да је до сада рехабилитовано 120 километара пруге, а на многим местима возови сада иду много брже, а када се са кинеским пријатељима и мађарским партнерима изгради брза пруга Београд - Будимпешта возови ће у градским срединама ићи 120 километара на сат, а на отвореном 180 километара на сат. Он је истакао да је доста урађено на модернизацији пруге код Мале Крсне, Паланке, Ћуприје, Параћина, од Сопота до Космаја, и да ће се даље реновирати пруга ка Нишу.

„Србија ће бити земља која ће моћи да се поноси својом железничком и саобраћајном инфраструктуром", подвукао је Вучић.

„Машиновођа воза којим смо дошли је сијао од задовољства, срећан што зна да ће да напредују пруге и иако зна да су мале плате, види да постоји будућност", нагласио је Вучић додајући да је најгласнији са аплаузом на оваквим манифестацијама јер „сија од задовољства" пошто се ради о великим стварима које остају.

Вучић је додао да студије изводљивости, које су рађене у вези ове пруге, нису приказале право стање јер су мерили број путника пре шест месеци, а већ сада је дошло до великог раста, а када се буде урадила цела деоница биће и много много више.

Премијер је изразио захвалност и Руским железницама на досадашњем доприносу, рекавши да су испоручивале резултат „као швајцарски сат", најавивши да ће сарадња бити настављена негде друго.

Министарство грађевине је најавило да се почетак радова очекује у 2016. када буде завршена пројектна документација.

Дужина пруге на траси Коридора 10 између Београда и Будимпеште је око 350 километара, од чега је 184 км на територији Србије и 166 км на територији Мађарске.

Како је раније најављено, након модернизације пруге Београд - Будимпешта време путовања између два града ће се скратити са осам на мање од три сата, а возови ће на тој релацији постизати брзину од око 200 километара на сат.

Србија ће пројекат модернизације пруге реализовати у сарадњи са Кином, а вредан 1,1 милијарду евра.

У Кини је крајем новембра потписан оквирни споразум о реализацији пројекта модернизације пруге Београд - Будимпешта који ће делом бити финансиран кинеским кредитом.

Такође, предвиђено је да у реализацији пројекта 46 одсто буде учешће предузећа која нису из Кине.

Постојећа пруга на српској територији има један колосек и у лошем је стању, а у оквиру модернизације планирана је изградња двоколосечне пруге.

Рок за извођење радова је 24 месеца од тренутка добијања грађевинске дозволе.